SELÇUK ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİ E-POSTA SERVİSİ KULLANIM KURALLARI

 

·         Üniversitemizde lisans ve önlisans seviyesinde öğrenim görmekte olan bütün öğrenciler öğrenci e-posta servisinden yararlanabilir.

 

·         Lisans ve önlisans seviyesinde öğrenim görmekte olan bütün öğrencilerimizin öğrenci e-posta servisi kullanıcı hesapları Bilgi İşlem Daire Başkanlığı tarafından otomatik olarak açılır.

 

·         Öğrenci üniversitemizden mezun olduğu gün öğrencinin e-posta hesabı sistem tarafından otomatik olarak silinir.

 

·         Öğrenci kendisine tahsis edilmiş olan e-posta adresini öğrenci işleri web sayfasından öğrenebilir.

 

·         Öğrencinin e-posta kullanıcı adı, e-posta adresinin "@" ten önceki kısmıdır.

 

·         Öğrencinin e-posta servisi şifresi, öğrenci işleri web sayfasına giriş yapılan şifre ile aynıdır.

 

·         Sistem e-posta servisi şifresinde büyük harf küçük harf ayrımı yapmaktadır. Bu yüzden e-posta hesabına giriş yapma aşamasında şifre girilirken şifredeki (eğer varsa)harflerin büyüklük-küçüklüğüne dikkat edilmelidir.

 

·         Öğrencinin öğrenci işleri web sayfasına giriş yaptığı şifresinde Türkçe karakter bulunması halinde e-posta servisine giriş yaparken öğrenci bu Türkçe karakter yerine ona en yakın İngilizce karakteri girmelidir. Karakter dönüşümü şu şekilde olmalıdır:
ç→c   ğ→g   ı→i   ö→o   ş→s   ü→u   Ç→C   Ğ→G   İ→I   Ö→O   Ş→S   Ü→U

 

·         Öğrenci e-posta servisi web sayfasında şifre değiştirme işlemi yapılmamaktadır. Öğrenci, öğrenci işleri web sayfasından şifresini değiştirdiğinde e-posta şifresi de değişmiş olur.

 

·         Öğrenci e-posta ve öğrenci işleri şifresini unuttuğu takdirde öğrenci işleri bürosundan yeni şifre alma talebinde bulunur. Yeni belirlenen şifre, e-posta ve öğrenci işleri şifresi olarak kullanılır.

 

·         3 kere yanlış şifre girildiğinde güvenlik amaçlı olarak sistem e-posta hesabını 5 dakikalığına kilitlemektedir. 5 dakika sonunda kilit otomatik olarak açılmaktadır.

 

·         Öğrenci e-posta servisinde her kullanıcı için 200 MB’ lık kota belirlenmiştir.

 

·         Öğrenci kotayı aştığı takdirde, öğrencinin hesabına yeni e-posta kabul edilmez. Öğrenci, hesabının büyüklüğünü kotanın altına indirdiği takdirde yeni e-postalar öğrencinin e-posta hesabına gelmeye başlar.

 

·         E-posta sunucusu tarafından spam (İstenmeyen posta) olarak belirlenen e-postalar otomatik olarak öğrencinin “Istenmeyen Posta” adlı klasörüne gönderilir.

 

·         Öğrencinin hesabından sildiği e-postalar o öğrencinin “Çöp Sepeti” adlı klasörüne gönderilir. “Çöp Sepeti” adlı klasörde 30 günden daha uzun süre bekleyen e-postalar sistem tarafından otomatik olarak silinir.

 

·         Öğrencinin önemli e-postalarını yedeklemesi önemle tavsiye edilir. Kullanıcı hatası sonucu silinen e-postalardan öğrencinin kendisi sorumludur. Çöp sepetinden silinen e-postalar kurtarılamaz.

 

·         “Istenmeyen Posta” adlı klasörde 30 günden daha uzun süre bekleyen e-postalar sistem tarafından otomatik olarak silinir.

 

·         Öğrenci e-posta servisiyle bir e-posta bir seferde en fazla 10 alıcıya gönderilebilir.

 

·         Öğrenci e-posta servisine sadece servisin kendi adresi üzerinden giriş yapılması önemle tavsiye edilir. Üçüncü şahıslara ait web sayfaları üzerinden yapılan girişlerde şifrenin çalınma ihtimalinin olduğu unutulmamalıdır.

 

·         Bilgi İşlem Daire Başkanlığı kullanıcılardan e-posta yoluyla kullanıcı adı, şifre gibi bilgileri göndermesini hiçbir zaman talep etmez. Bu tür talepler içeren e-postalar sahtedir. Bu yüzden bu tür e-postalar hiçbir zaman dikkate alınmamalı ve cevaplanmamalıdır.

 

·         Öğrenci e-posta servisinin yasalara aykırı bir şekilde kullanılmasının tespiti durumunda gerekli adli süreç Rektörlük tarafından başlatılır.